Druhy náhrad
- Náhrada za ztrátu na výdělku po dobu pracovní neschopnosti
- Náhrada za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti, tzv. renta
- Bolestné a ztížení společenského uplatnění
- Účelně vynaložené náklady spojené s léčením (zdravotní pomůcky, léky atd.)
- Věcná škoda
- Jednorázová náhrada nemajetkové újmy při zvlášť závažném ublížení na zdraví zaměstnance
Při úmrtí zaměstnance
- Náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s léčením
- Náhrada přiměřených nákladů spojených s pohřbem
- Náhrada nákladů na výživu pozůstalých
- Jednorázová náhrada nemajetkové újmy pozůstalých
- Náhrada věcné škody
Jak postupovat
Škodu z pracovního úrazu nebo nemoci z povolání hlásí státní podnik DIAMO jako zaměstnavatel přes formulář „Hlášení pojistné události“. K hlášení přiloží i Záznam o úrazu nebo Lékařský posudek o uznání nemoci z povolání a všechny potřebné formuláře odesílá na adresu:
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
P.O.BOX 50
664 42 Modřice
Pojišťovna standardně odpovídá zaměstnavateli a poškozenému zaměstnanci písemně.
Korespondence, včetně dokladů, u již zaregistrovaných pojistných událostí, musí být označena číslem pojistné události. Tento údaj zabezpečí jejich identifikaci. Doklady, které prokazují výši nároku, musí zaměstnavatel uchovat v originálu, popř. v úředně ověřené kopii.
Jak zjistit aktuální stav šetření škody
Rozlišení podle odštěpných závodů:
Stráž (dříve TÚU), Příbram (dříve SUL, GEAM, PKÚ), HBZS, ŘSP – Informujte se na mzdové účtárně nebo u bezpečnostního technika odštěpného závodu.
Karviná (dříve ODRA, DARKOV), bývalí zaměstnanci OKD, a.s. – Informujte se na adrese: socialnicentrum@diamo.cz nebo na Call centru 596 703 344, 724 265 777.
Jak probíhá řešení škody
Po nahlášení škody přiřadí pojišťovna pojistné události identifikační číslo a škodu dostane k vyřešení. Vždy s novou registrací pojišťovna zasílá informativní dopis o provedené registraci spolu s informací o zpracování osobních údajů a dopis poškozenému zaměstnanci o provedení registrace, rovněž s informací o zpracování osobních údajů.
Pojišťovna prostuduje všechny dokumenty obsažené ve spisu k pojistné události. Písemně se na zaměstnavatele obrátí, pokud požaduje doplnit určité doklady, např. výši mzdy, zápočtový list, pracovní smlouvu, záznam o úrazu atd.
Nároky vyplývající z pracovních úrazů a nemocí z povolání uplatňuje poškozený zaměstnanec u zaměstnavatele, který je předá pojišťovně k dalšímu řešení.
Poškozený zaměstnanec se o průběhu řešení pojistné události musí informovat u svého zaměstnavatele. Pouze u dlouhodobě pojišťovnou vyplácených nároků (renty, výživy pozůstalých) již komunikuje pojišťovna s poškozeným, popř. pozůstalými.
Do 15 dnů po skončení šetření vyplatí pojišťovna škodu. Nelze-li ukončit šetření do 3 měsíců od nahlášení pojistné události, sdělí pojišťovna důvody, pro které není možné likvidaci ukončit.
Peníze vyplatí pojišťovna dle požadavku převodem na bankovní účet nebo poštovní poukázkou.
Po ukončení šetření a vyplacení pojistného plnění obdrží pojištěný zaměstnavatel a poškozený zaměstnanec dopis s vyrozuměním o výši plnění (s výjimkou dlouhodobě vyplácených rent a výživ pozůstalých, kdy je vyrozuměn pouze poškozený zaměstnanec, popř. pozůstalí).
Formuláře
Právní předpisy
V podmínkách DIAMO, s. p., je rozhodujícím dokumentem zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů; další právní prováděcí předpisy a metodické postupy Ministerstva průmyslu a obchodu.